Prowangser-õli soost ehk lihtsalt majonees


Pole neil hispaanlastel ja eestlastel vahet ühtigi. Neil on tapas, meil korralik süldilaud, millel kohtab kõikvõimalikke suupisteid ja eelroogi. Suu ajavad praegugi vett jooksma kõikvõimalikud salatid, pasteedid, heeringad, aga ka vana hea suitsukala majoneesiga. Miks mitte proovida majoneesi ise teha, vahelduseks päris mõnus. Kui see rahasse ümber arvutada, siis näiteks jäätise puhul on kasud täiega sees, majoneesikausile tuleks aga vististi peale maksta, hea oliiviõli on ju kallis. Vot see on see koht, kuhu ma külmpressi oliiviõli ei paneks - maitse on liialt intensiivne. Peaks olema vähemalt mingi mahedama maitsega light või seguvariant. Kunagi arvasin, et minu igapäevaselt kasutatav Olivia rapsiõli selleks ei sobi, kuid tegelikult on see õli väga mõistlik valik, kuna on neutraalse maitsega.


2 munakollast
2 tl sinepit
kuni 1 väiksema sidruni mahl
soola, pipart
3 dl toiduõli

Koostisained peavad olema toasoojad. Munakollased, sinep (mulle meeldib väga Felixi Inglise sinep, muidu kästakse teha Dijoni sinepiga), sidrunimahl (esialgu poole sidruni oma), sool ja soovi korral pipar segada vispliga ühtlaseks. Edasi võib nii käsitsi vispeldada kui võtta tavaline elektrimikser (saumikser teeb minu meelest majoneesi liiga tihedaks ja tahkeks) ja kogu aeg vahustades lisada peene nirena õli. Kontrollida veel maitset, vajadusel timmida soolasemaks või teravamaks.
Värske majonees on kaunis tugeva maitsega, niisama kastmena kasutamiseks võib talle mahendamiseks hapukoort või maitsestamata jogurtit hulka segada.

Erinevate maitsete saamiseks võib majoneesile lisada hakitud maitserohelist, tomatipastat, sojakastet, kappareid, vms. Muuseas, seda kõik soovitab minu vana hea Jaan Koori kokaraamat.
Põhiretsept on seal selline:

Kommentaarid

Mari-Liis ütles …
Ma teen majoneesi viinamarjaseemeneõliga:see on üsna iseloomutu maitsega, samas selline "peenem":)
see sinu vanaaegne kokaraamat on ikka täesti ajatu. või siis on mõned toidud, mis on ajatud.
Ülle ütles …
Aitäh vihje eest! Olen viinamarjaseemneõli kasutanud küll teistes külmades kastmetes, aga majoneesi sees veel mitte.
Vanad kokaraamatud on aga tõesti vahvad, tuleb välja, et head asjad on igihaljad:).
Tibu ütles …
Õnnitlused ilusa ja uuendusliku kujunduse puhul.
Ülle ütles …
No, ma ikka püüan vähemalt:).

Populaarsed postitused

Kaerahelbeküpsised - igihaljas klassika

Kartuli-tangupuder ehk mulgipuder

Kartulitoidud kui ehe köögiteadus