Lammas kruupide ja kaalikatega


Niisiis dilemma - arhiiv või turg. Tegelikult kestis valikuvabadus vaid hetke, just selle ainsa, kui selgus, et arhiivi ma sel päeval enam ei jõua. Aga et pääseda korraks värsket õhku hingama, tundus turg ainsa mõistliku alternatiivina. Ja kolm korda võib arvata, millise leti juurde kõigepealt kiibitsema läksin:).
Seekord siis lambakoodid, et neist üks mõnus üdine paja- või ahjuroog teha. Kui aga kolleeg M. asus minu ostu ajel kõva häälega heietama, kui hästi lammas ja kruubid omavahel sobivad, hakkas tema idee mulle niivord meeldima, et seda inspiratsiooni enam käest ei lasknud. Pikalt haudunud kondid on mõnusalt kleepuvad, luu õõnsusest saab noaotsaga urgitseda üdi ning kaalikas koos veiniste kruupidega mõjub kergelt ja kevadiselt.

Ääretult mõnus toit nädalavahetuseks, viskad kraami ahju ja see valmib ise. Ei mingit pliidi ääres susserdamist ega kulpidega keerutamist. Ja mida siis selle vaba ajaga teha - aga otse loomulikult keldrist vett välja pumbata, lumehunnikuid laiali lükata, kevadveele aias kraavikesi teha ja nautida seda kuidas õhtuks on maitsetaimepeenar juba lume alt välja ilmunud ning estragonivõrsed valmis päikesega rinda pistma.

3 lambakooti
3 dl odrakruupe
2 keskmist kaalikat
3 - 4 sl röstitud sibulahelbeid
6-7 küüslauguküünt
soola
2 - 3 dl valget veini
5 - 6 dl vasika- või loomalihapuljongit
paar värsket rosmariinioksa

Koodid lüüa või "saagida" kaheks. Kaalikad koorida, lõigata neljaks ja viilutada.
Kruubid pesta külma veega läbi ja laotada ühtlase kihina ahjuvormi põhja. Seejärel teha järgmine kiht kaalikaviiludest ning lõpuks panna lambatükid sinna peale. Puistata üle sibulahelveste, küüslauguküünte ja veidikese soolaga (soola kogus oleneb puljongi soolasusest). Siis valada üle veini ja puljongiga ning sättida peale rosmariinioksad. Vedeliku kogus oleneb vormi suurusest, kuid peab natuke ületama liha. Kui vedelikku on vähe, jääb hautis kuiv ja tahke. Pigem olgu natuke rohkem kui vähem:).
Tõsta vorm ahju ja lasta paar tunnikest haududa. Poole küpsemise peal võiks olukorda kontrollida, vajadusel lisada vedelikku ning suruda lihatükid paisuva pudru sisse.

Kruubid, kaalikaviilud ja lihatükid koos maitseainetega on asetatud ahjuvormi, puudu on vaid vein ja puljong.

Kommentaarid

Olen Ülle.... ütles …
Tänud jagamast, see võib täitsa nämma olla, aint ma jätaks rosmariini välja.
Olen Ülle.... ütles …
Mul õudne tahtmine sulle smart postiga oma lammast saata, mul veel natsa on sügavkülmas vaakumisse pakendatud ja nagu räägitakse pidi oluliselt paremini maitsma kui turu pealt ostetud kraam, tea millest see :)
Ülle ütles …
Jutt jummala õige, kodulammas on alati parem kui "poelammas". Kummaline küll, aga tõsi.
Aga ma ei ole kindel, kas sult pärast sulava lihakäntsaka saatmist veel kunagi postisaadetisi vastu võetakse:).
Olen Ülle.... ütles …
...jah, tea mis nägu see liha on kui paariks nädalaks ekslema läheb ja lõppeks sinuni jõuab, või hoidku selle eest et mulle tagasi...

Populaarsed postitused

Kaerahelbeküpsised - igihaljas klassika

Kartuli-tangupuder ehk mulgipuder

Kartulitoidud kui ehe köögiteadus